Hyväksyttyjen papereiden tiivistelmistä (250 sanaa) koottu abstraktikirja
jaetaan tutkijatapaamisen kaikille osallistujille.
Lehtonen, M., Ruokamo, H., Rajala, R., Jaakkola, H., Multisilta, J. &
Viteli, J. (Eds.). (2004). Lapin tietoyhteiskuntaseminaari tutkijatapa amisen
abstraktit 2004 [Abstracts of the Lapland Information Society Seminar Researcher
Workshop 2004] ISBN 951-634-917-X (painettu). Rovaniemi: University of Lapland,
Faculty of Education, Centre for Media Pedagogy (CMP) (Lapin Yliopistopaino).
ISBN 951-634-917-X (pain.).
Artikkelikirja
Tutkijatapaamisessa esitetyistä papereista kootaan elektroninen full paper -
julkaisu:
Lehtonen, M. & Ruokamo, H. (Eds.). (2005). Lapin
tietoyhteiskuntaseminaarin tutkijatapaamisen artikkelijulkaisu 2004 Proceedings
of the Lapland Information Society Seminar 2004 [Papers from the 2004 Researcher
Workshop]. Lapin yliopiston kasvatustieteellisiä julkaidsuja 9. Rovaniemi: University of
Lapland, Faculty of Education, Centre for Media Pedagogy (CMP) (Lapin
Yliopistopaino) [online http://ktk.ulapland.fi/ISBN951-634-919-6]. ISBN
951-634-918-8 (pain.) / ISBN 951-634-919-6 (pdf).
|
Esitykset
Laaja paperi
Esitysaika: 30 minuuttia (max. 25 min esitykseen ja väh. 5 min keskusteluun)
Suppea paperi
Esitysaika: 15 minuuttia (max. 10 min esitykseen ja väh. 5 min keskusteluun)
Käytössä olevat AV välineet
PC & Dataprojektori, Internet, Videonauhuri (pyynnöstä). Oman kannettavan
tietokoneen tuomista mukana suositellaan. Pohjanhovissa on myös (Soneran)
WLAN-verkko, jota. voi käyttää Sonera HomeRun-palvelulla tai erikseen
vastaanotosta ostettavilla korteilla.
Esitykset verkossa:
Becoming skilled faster:
Why we need this? - What we can do today? - Research issues |
Lefrere, Paul |
|
Tieto- ja viestintätekniikka oppimisen haasteena ja mahdollisuutena |
Lehtinen, Erno |
|
Ryhmän vuorovaikutus oppimiseen vaikuttavana tekijänä opiskeluympäristöissä |
Haaparanta, Heikki ym. |
|
Teknologiaa lasten oppimisympäristöön? Kokemuksia testikentältä |
Hyvönen, Pirkko ym. |
|
Uudet opiskelukäytännöt ja mobiili teknologia Lapin yliopistossa |
Isomäki, Hannakaisa ym. |
|
Tietoyhteiskunta |
Jaakkola, Hannu |
|
Digitaalinen eriarvoisuus - IKT:n käyttöorientaatiot sosiodemografisen taustan, koulutusurien ja terveyden suhteen |
Koivusilta, Leena ym. |
|
Verkko-opetus, opettajan oppimisen ja toiminnan kehittämisen tukeminen |
Kukkonen, Jari |
|
Professionaaliseen dialogikulttuuriin kasvaminen: Digitaalisten videoepisodien mahdollisuudet luokanopettaja-
koulutuksessa |
Kumpulainen, Kristiina ym. |
|
Lappilainen laajakaistainen monipalveluverkko palveluja, asumista ja aluekehitystä määrittävinä tekijöinä tulevaisuudessa |
Lehtonen, Miika ym. |
|
Mobiili multimediavälitteisyys opetus-opskelu-
oppimisprosessissa ja tutkimuksen työvälineenä |
Lehtonen, Miika ym. |
|
Koululaiset TV-insertin tekijöinä DVmail-kokeilu YLE:n ja BBC:n kanssa |
Leinonen, Hannu |
|
Verkkovälitteisen koulutuksen tuotantomallista verkko-opetuksen jokapäiväiseen käyttöön |
Lounaskorpi, Petri |
|
Kognitiivinen verkkopedagogiikka |
Marjomaa, Esko ym. |
|
Käyttäjän kognitiiviset representaatiot verkko-opiskelu-
ympäristössä |
Niemelä, Marketta ym. |
|
Opettajaopiskelijat tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön opiskelijoina |
Pöntinen, Susanna ym. |
|
Kohtaamisia ja keskusteluja: Feministisen pedagogiikan haasteita verkkopedagogiikkaan |
Saarinen, Jaana ym. |
|
Tiedon luomisen malleja, menetelmiä ja käytäntöjä virtuaaliyliopistossa |
Tissari, Varpu |
|
Häilyvät rajat - työn ja vapaa ajan suhde osana IT-yritysten aikakulttuuria |
Ukkola, Soja |
|
Verkko-opetuksen laadun osatekijät opettajien näkökulmasta |
Uschanov, Elina |
|
Oppiskeluintoa vuorovaikutuksessa - verkkoympäristö reflektiivisena tilana |
Vaattovaara, Virpi |
|
Verkosta tukea ohjaukseen? Reflektoivaa verkko-opetusta etsimässä |
Vahtivuori-Hanninen, Sanna |
|
|
|
|
|
|
|
|