Aktiivikurssin pyörähdettyä käyntiin, voi
alkaa laatimaan myöskin harjoitustyötä.
Harjoitustyö on kirjallis-kuvallinen esitys, jonka aihe voidaan
sopia näistä (alustavista) kategorioista:
1. Suunnittele opetus- tai opiskelusisällöllinen
digitaalinen peli, perusta se kurssilla käytyihin teorioihin
ja näkökulmiin sekä lisäkirjallisuudesta saatuihin
näkemyksiin. Pelin alustana voi toimia:
- Tietokone
- SmartUs -kenttä (tarkempaa informaatiota myöhemmin)
- Interaktiivinen tie (tarkempaa informaatiota myöhemmin)
2. Arvioi jotain olemassa olevaa opetus- tai opiskelusisällöllistä
peliä kurssilla käytyjen teorioiden ja näkökulmien
sekä lisäkirjallisuuden perusteella.
- esim. Erilainen Maailma -pelikonsepti
3. Suunnittele opetus-skenaario, jossa käytetään
hyödyksi jotain viihdepeliä ja perusta se kurssilla
käytyihin teorioihin ja näkökulmiin sekä lisäkirjallisuudesta
saatuihin näkemyksiin.
Harjoitustöiden lisäkirjallisuutta voi etsiä itse
tai käyttää vinkkinä materiaali-sivulla
olevaa kirjallisuuslistaa.
|